Html Free Code


Followers

20 September 2012

STRATEGI DARIPADA PERNIAGAAN KECIL KE JUTAWAN


   Perniagaan merupakan satu peluang dan ruang yang benar-benar memberikan pulangan yang lumayan khusus bagi mereka yang serius dakam menjalankan perniagaan yang diceburi. Tidak kiralah perniagaan apapun, yang pentingprospek perniagaan sememangnya salah satu cabang untuk seseorang itu bergelar jutawan. Strategi-strategi berikiu adalah:-

1. MESTI PANDAI MENCURI 
  • untuk menjadi seorang yang berjaya dalam lapangan perniagaan, pihak tersebut mestilah pandai mencuri. JANGAN TERKEJUT !! mencuri yang dimaksudkan ini bukanlah bererti perlu melakukan jenayah, tetapi mencuri yang dimaksudkan adalah bijak mengambil peluang yang ada dalam dunia perniagaan yang mana peluang-peluang tersebut dapat membantu untuk meningkatkan lagi kejayaan perniagaan yersebut.
2. MOTIVASI YANG TINGGI
  • kegagalan merupakan satu lumrah yang biasanya akan kita hadapi oleh para peniaga. tetapi itu bermakna kegagalan tersebut akan membuatkan kita terus gagal dan tidak boleh mengecapi kejayaan selepas itu. malah kegagalan dalam perniagaan sekirannya dipandang dari sudut yang positif dapat dijadikan sebagai satu motivasi pembakar semangat untuk meneruskan usaha membangunkan semula perniagaan yang telah mengalami kegagalan

3. LAIN DARIPADA YANG LAIN
  • Apabila kita membuat sesuatu perkara yang pelik, kita akan mendapat perhatian yang lebih berbanding kita membuat perkara-perkara biasa. Contohnya, apabila kita memakai baju secara terbalik dan kemudian kita berjalan di pasar raya, pasti akan menjadi tumpuan masyarakat. memanglah memalukan tetapi ini akan menjadi kan aplikasi perniagaan.
4. PESAINGAN YANG SIHAT
  • Dalam sesuatu perniagaan kecil mahupun besar, pesaingan sememangnya selau wujud dan berlaku. pesaingan juga boleh memberi kesan buruk kepda perniagaan. Pesaingan yang tidak dapat ditangani dengan baik terutama oleh para peniagaan kecil membuatkan meraka berasa sukar untuk meneruskan perusahab yang dijalankan.

                                                                      post by : Nur Nabila Amalina