Html Free Code


Followers

20 September 2012

MEMULAKAN PERNIAGAAN

   Setelah melalui proses perancangan perniagaan, peniaga boleh memulakan perniagaan. Sebelum memulakan perniagaan, perlulah memastikan bahawa perniagaan yang akan dijalankan didaftarkan di samping memastikan segala lesen dan permit perniagaan diperolehi dan juga mengenalpasti lokasi dan tapak perniagaan


     Peniaga harus mendaftarkan perniagaannya dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) mengikut peruntukkan perundangan yang digariskan iaitu di bawah Akta Syarikat 1965.

   Selain itu, perniagaan juga boleh membuat hidup kita menjadi serba senang dengan adanya sebuh perniagaan. memiliki perniagaan sendiri barangkali merupakan satu cara yang paling terjamin untuk memenuhi kehendak sara hidup.

   Hakikatnya ini banyak berlaki di negara kita seperti malaysia, di mana kemewahan dinikmati oleh sebahagian besarb daripada masyarakatnya. Sejajar dengan ekonomi negara yang sedang berkembang maju, menjalankan perniagaan di negara ini boleh mendatangkan pulangan yang tinggi.

    Akhir sekali, kita mesti merancang untuk membuka sesuatu perniagan, kerana iainya lebih mudah untuk kita membuka sebuah perniagaan.


                                               post by : Nur Nabila Amalina