Html Free Code


Followers

18 September 2012

KESILAPAN DALAM PERANCANGAN

    Apa yang kita tahu, masyarakat perniagaan merupakan salah satu cara untuk kita mencari sumber rezeki, oleh itu, ramai yang telah menceburi bidang itu. Mereka memang merancang sebelum membuka perniagaan, tetapi bermungkinan rancangan mereka bukannlah cara yang betul. usahawan boleh mendapatkan maklumat dari para konsultan yang berdaftar seperti UNI-MASTER CONSULTANT Antara kesilapan yang sering dilakukan oleh usahawan ialah:


 - Jangan menangguhkan penulisan satu pelan. Selain itu, Jangan menunggu sehingga anda mempunyai masa yang mencukupi, jangan menunggu sehingga anda telah orang kanan, dan pasti jangan menunggu sehingga di sana satu sebab segera anda tiba-tiba memerlukan satu pelan. Sebaliknya, hanya masa kini. Mengenali yang anda perlu satu rancangan perniagaan dan yang langkah pertama anda adalah menyediakan rancangan pertama anda. Mendapat suatu draf ke atas dan permintaan dan kemudian meneruskan pengemaskinian ia untuk memastikan ia semasa dengan perniagaan anda. Memang, anda tidak lama lagi akan menyedari yang rancangan anda mungkin tidak pernah dilaku, tetapi perkara penting adalah, anda adalah merancangkan. Harus kamu selalu menjadi merancang perniagaan saudara.

- Jangan kelirukan wang tunai dengan keuntungan-keuntungan. Menunggu untuk pelanggan-pelanggan membayar boleh melumpuhkan kedudukan kewangan anda tanpa mempengaruhi anda memperoleh. Memuatkan inventori anda menyerap wang tanpa mengubah keuntungan-keuntungan. Kebanyakan daripada perbelanjaan pembelian wang anda inventori tidak menjejaskan keberuntungan, tetapi aliran tunai adalah kebanyakan lebih penting dari keberuntungan kerana keuntungan-keuntungan adalah satu konsep perakaunan dan wang tunai adalah wang dalam bank itu anda tak bayar anda mengiklankan dengan keuntungan-keuntungan.

                                            post by: Nurul Aqilah